czwartek, 19 lutego 2015

DZIURA W DZIURZE czyli jak załatać łatę :)

Witajcie

Jak w spodniach powstaje dziura (średnio po 4 tyg normalnego użytkowania w przypadku przeciętnego przedszkolaka) to naszywamy lub naklejamy łatę.... jednak co zrobić gdy i ta zawodzi?
Z moim obserwacji nowe dziury tworzą się w pobliżu brzegu przyszytej łaty i klops.... 


Nie lubię wyrzucać spodni a odpruwanie łaty naszytej na dzianinę ściegiem satynowym to raczej koszmar. Co więc zrobić?? podpowiedziała mi kiedyś Lolajoo :-) a ja ten "sekret" zdradzę Wam.

Wycinamy z przodu nogawki pasek, który trzeba wymienić. Szwy boczne wypruwamy, podpruwając też szwy w pozostałych częściach nogawki (strzałki poniżej).


Z kontrastowej lub pasującej tkaniny wycinamy kawałki o 1cm dłuższe niż te przygotowane do wymiany. Ładnie wygląda gdy w obu nogawkach wstawki mają tą samą wielkość.


Następnie przyszywamy kawałki układając prawą do prawej. Ja szyje najpierw górę, wywracam na lewo i przeszywam dół a następnie szwy boczne.

  

Po obcięciu nitek i powtórzeniu z drugą nogawką otrzymujemy nowe spodnie.



Przerabiałam tak już 3 pary spodni. Czarne z gwiazdkami uzupełniałam gładkimi czarnymi wstawkami a granatowe z szarymi lampasami uzupełniałam szarą dresówką. Mam nadzieję, że komuś pomoże mój sposób.

2 komentarze:

  1. Super pomysł! Chyba zacznę szyć, bo mam spore ilości spodni z dziurami - do liftingu. Dzięki za zdradzenie sekretu :-) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale fajne rozwiązanie! Muszę je przetestować :)

    OdpowiedzUsuń