poniedziałek, 10 marca 2014

JAK USZYĆ POSZEWKĘ ZAPINANĄ NA ZAMEK I Z OZDOBNĄ PLISĄ .

Witam

Dziś tutorial dla bardzo początkujących. Pokażę jak uszyć poszewkę z plisą zapinaną na zamek:

1) Odmierzamy odpowiednią ilość tkaniny. U mnie na poszewkę 40 cm x 40 cm z plisą (ok 3 cm) skroiłam pas o wymiarach 50cm x 104 cm. Te 4 cm to na ukrycie zamka.


2) Planuję na jakiej wysokości tyłu ma być zamek - u mnie ok 15 cm więc odcinam pasem 17cm x 50 cm.


3) Odcięty pasek układam na reszcie tkaniny (prawa do prawej), obszywam zygzakiem brzegi, spinam i zaznaczam linię zamka (różowa kreska). Zostawiam sobie zapas ok 2cm (pozwoli mi to ukryć zamek pod pliskami). Polecam w środkowej części szwu zastosować ścieg dł 4 żeby łatwiej było go rozpruć po wszyciu zamka.


4) Po zszyciu rozprasowuję zapas, przypinam zamek (prawą do dołu) i przyszywam. 


5) Po zakończeniu polecam rozciąć szew i "uwolnić" zamek pozostawiając go nieco otwartym


6) Całość składamy na pół (prawą do prawej), spinamy szpilkami i przeszywamy.


7) Obcinany rogi by ułatwić sobie przewracanie poszewki na prawą stronę.


8) W zasadzie poszewka jest gotowa, została tylko ozdobna plisa.


9) Mierzymy szerokość i wysokość poszewki i naddatek z 40 cm dzielimy na dwa. Moja poszewka ma 46 cm x 46cm, więc naddatek to 6cm / 2 = 3cm plisę. Tą szerokość obszywam wkoło poszewki.


10) I gotowe!!


Mam nadzieję że pomogłam, pozdrawiam.

7 komentarzy:

  1. Skorzystam bo mam do uszycia 2 poszewki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sus, Ty, to ja od Ciebie się powinnam uczyć?? Powiem szczerze, że bardzo lubię szyć te poszewki!

      Usuń
  2. oj u mnie tez leza i czekaja na lepsze czasy!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja za każdy tutek jestem wdzięczna wszystkim:-) Bo przygodę z szyciem dopiero zaczynam:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sus mnie właśnie uświadomiła, że się prawie zdublowałyśmy z postami. Popędziłam sprawdzić i stwierdzam z ulgą, że nasze instrukcje jednak trochę się różnią :)
    Twój sposób jest nawet chyba nawet prostszy. I bardzo podoba mi się ta ramka dookoła poszewki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Różnią się różnią.. Twoje poszewki maja zakładkę taka typową, w mojej zamek jest tylko zamaskowany tkaniną (po równo od dołu i góry) :-)

    OdpowiedzUsuń