wtorek, 1 lipca 2014

DARŁÓWKO - wakacje 2014

Witam

My już po urlopie! Było super i tak jak rok temu przybywam z krótkim opisem miejsca, które wybraliśmy na naszą bazę.

W tym roku było to Darłówko Zachodnie, dzielnica Darłowa. Położone z środkowej części wybrzeża.

Miasteczko jest małe i bardzo urokliwe. Problemem może być fakt, że aby dostać się na wschodnią część trzeba przejść przez most*, lub objechać przez Darłowo (ok 8km).

* Most kilka razy w ciągu dnia rozsuwa się by przepuścić statki wpływające i wypływające z portu. Dla małych i dużych spora atrakcja!

Bliskość Darłowa (4km) jest  tyle pomocna, że tam znajdziemy już pełny asortyment sklepowy (Rossman, Lidl, Biedronka, Pepco) co przy wczasach z dziećmi miewa znaczenie (pieluchy, chusteczki, kaszki mleko :) ).

Plaża jest bardzo ładna, szeroka, czysta przy porcie zaopatrzona w kosze. Jest na nią niewiele zejść w zachodniej części ale my akurat mieszkaliśmy tuż przy jednym z nich. Wschodnie Darłówko ma zejść znacznie więcej.

Możliwość spaceru blisko morza bez moczenia nóg dają dwa długie falochrony:

Z Darłówka do Darłowa można się dostać ścieżką rowerową :) w mieście jest kilka wypożyczalni rowerów klasycznych i rodzinnych.

Dla osób ceniących aktywność fizyczną warto wspomnieć też o trasie spacerowo/rowerowej w kierunku Wicia. To 37km wzdłuż brzegu morza, na wale utwardzonym płytami betonowymi.  Piękne miejsce na rower i bieganie!

W okolicy jest wiele miejsc wartych uwagi:

Darłówko Wschodnie - park wodny, latarnia morska  (nie umiem ocenić bo nie byliśmy).

Darłowo - muzeum Zamek Książąt Pomorskich (nie byliśmy).

Ustka - większe miasto, z długą promenadą i innymi rozrywkami - 40 minut autem.

Koszalin - z muzeum/skansenem wsi jamneńskiej, w środę wstęp wolny i warto z tego skorzystać! - 60 minut autem.

Dolina Charlotty - dość duże zoo, fokarmium z pokazowym karmieniem fok, świat bajek.... a prócz tego park linowy, jazda konna i koncerty. Miejsce warte odwiedzenia. Zwierząt dużo, niektóre na wyciągnięcie ręki- 50 minut autem.

Ciekawiła mnie też Leonardia- miejsce gdzie zgromadzono ok 100 gier zręcznościowych, ale my tam nie dotarliśmy - 15 minut autem.

Pogodę mieliśmy ładną! Choć początkowo wiało to w drugim tygodniu było pięknie. Dla mnie wiatr nad Bałtykiem ma wiele uroku i być musi, ale jakoś nie wszyscy podzielają mój entuzjazm.

Hotel Lidia mogę polecić z czystym sumieniem. Dla dzieci super miejsce. Czysto! Basen, sala zabaw i dwa place zabaw dawały możliwość spędzenia czasu aktywnie i bez nudy. W sezonie animacje są dodatkową atrakcją.
Morze na wyciągnięcie ręki więc od 6 rano można spacerować po plaży (dzieci nie dały nam pospać :( ).
Jedzenie dobre i dużo. Jadalnia z dużą ilością krzesełek dziecięcych. Możliwość wypożyczenia łóżeczka, wanienki, podgrzewacza.
Co dla mnie ważne dzieci są w hotelu akceptowane i mile widziane przez wszystkich z obsługi!

Jak ktoś ma jeszcze pytanie to chętnie odpowiem!

Kolejne piękne miejsce na naszej liście :)