wtorek, 29 października 2013

ZABAWKI STYMULUJĄCE ROZWÓJ

Witam

Pewna troskliwa ciocia poprosiła mnie o uszycie zabawki stymulującej rozwój niemowlęcia. Ponieważ dzieci na początku widzą dwa kolory czerń i biel w tej tonacji miała być utrzymana zabawka.



Prośbę tą spełniłam bardzo chętnie i w ten sposób powstał pociąg. Każdy wagon jest dwustronny i inny. Od siebie zadbałam o to by pojawiły się tam różne tekstury i stymulacze. Jeden wagon się pękaty, drugi szeleści a trzeci ma w sobie groch. 




Dodatkowo każdy wagon ma zapięcie i pętelkę więc pociąg może być skracany lub wydłużany. Pojedyncze elementy można zawiesić w wózku, łóżeczku czy foteliku.

Mam nadzieję, że podoba się i pomoże małej iskierce.

PS. Zabawki tego typu można u mnie zamówić.
PS. Każdy element ma jeden bok zszyty maszynowo po "prawej stronie". Ponieważ pójdzie w ręce małej istotki nie mogłam pozwolić sobie na ręczne szycie bo w moim przekonaniu jest zbyt niepewne.

17 komentarzy:

  1. Ciuf ciuf...Ależ fajny pomysł z tym pociągiem :). Chyba wolałabym bardziej kolorowy, ale skoro niemowlak widzi tylko czarny i biały, to jemu wystarcza :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasiu rozumiem Twój zawód ale dla niemowląt więcej kolorów może przynieść szkodę nie pożytek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny, przemyslany pociag :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. też mi się podoba choc następny będzie juz lepszy :)

      Usuń
  5. Super pomysł! Dziecko do 4-5 miesiąca widzi aż 4 kolory :) Natomiast ważne jest by kolory były kontrastowe, a między czarnym i białym ten kontrast najlepiej uchwycić :) Noworodki ładnie skupiają wzrok na takich rzeczach.
    Ula i super z tą różną fakturą/wypełnieniem!
    Pozdrawiam,
    Kamila W-K.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fachowa opinia to jednak fachowa opinia.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. super pomysł i wykonanie :)
    gdyby nie to ze O. ma juz rok sama bym taki zamowila :) ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pomysł bardzo mi się podoba, a kolory nie tylko dziecku się spodobają:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bywa miła odmiana od kolorowych zabawek naszych dzieci.

      Usuń
  9. Świetne! Nigdy nie widziałam takich zabawek, ale z pewnością spełniają swoje zadanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak sądzę. Moje dzieci też lubiły czarno białe zabawki w pierwszym okresie życia. A różnorodność faktur i odgłosów powinna pomóc i zaciekawić w kolejnych etapach :)

      Usuń