niedziela, 30 czerwca 2013

PRZEPIŚNIK

Witam

Przepiśnik (nie wiem czy to fachowa nazwa ale chodzi o zeszyt na przepisy) powstał jako prezent dla mojej mamy. Co więcej jako prezent interaktywny bo wymaga od obdarowanego pracy :-) z której mam zamiar skorzystać. Moja mama jako świetna kucharka robi wszystko na oko, na rękę i na garść :D Mam nadzieję, że dzięki segregatorowi (który ma już spis treści choć jest pusty ;) ) uda jej się okiełznać swoje kultowe dania w przepisowe ryzy.

Wracając do szycia.
Pomysł wpadł mi do głowy w ostatniej chwili. Teraz już niego bym go nieco zmieniła ale nie było na to czasu. Całość utrzymana w brązach, bordach i zieleniach.



Napisz wypikowałam maszynowo. Wcześniej zrobiłam go na kartce, przypięłam ją do tkaniny i przeszyłam po napisie. W kolejnym kroku poprawiłam kolejnym pikowaniem.



Pierwsza aplikacja naszywana gęstym zygzakiem. Po raz pierwszy podkleiłam aplikację fizeliną i już zawszę będę to robiła bo komfort szycia wzrasta niewyobrażalnie.


Garnek naszyty ściegiem prostym bo polar nie wymaga wykańczania brzegów. Teraz do uszycia tej aplikacji wybrałabym tkaniny bawełniane i szyłabym tak jak babeczkę.


Talerzyk niestety trochę krzywy ale efekt uzyskałam taki jak chciałam tj. wypukłe brzegi :)


Gdy segregator się zapełni sznureczek pozwoli na zaznaczenie wybranego przepisu. Okładkę można w dowolnej chwili zdjąć i uprać. Wewnątrz między wierzchem i spodem wszyta jest warstwa cieniutkiej ociepliny.


Tył to kopia przodu ale bez aplikacji.


Na moją prośbę Kasia z bloga www.pracownia-cudawianki.blogspot.com zrobiła trzy przekładki: dania ciepłe, dania zimne i desery. Gdy tylko dostane zdjęcia lub Kasia umieści je na blogu to pokażę bo są prześliczne.

W planach mam uszyć przepiśnik i wykrojnik ;) dla siebie :) a Wam jak się podoba taki sposób na przechowywanie przepisów czy wykrojów krawieckich??

Pozdrawiam




2 komentarze:

  1. Ślicznie wyszło,bardzo dobra robota:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny pomysł. Ja korzystam z przepisów w necie, czesto do nich wracam, ale musze wertowac internet w poszukiwaniu bo czasem nie zapisze sobie i jest klops. A tak tylko wydrukowac i do przepaśnika:D

    OdpowiedzUsuń